3 Aralık 2011 Cumartesi

David Cronenberg, Robert, Alacakaranlık Hayranları ve Cosmopolis Hakkında Konuşuyor

Robert Pattinson'ı başrol için seçmenizdeki erken neydi?

Karakter için doğru yaşta ve görünüşte ve takım elbise içinde çok iyi. Sanki genç, güçlü ve milyarder biri olabilirmiş gibi görünüyor. Ayrıca değeri bilinmeyen iyi bir oyuncu tıpkı Keira Knightley gibi, onu da A Dangerous Method'a seçerken böyle düşünmüştüm. İkisinin de finansal başarıları çok yüksek ve yıldız ayrıcalıkları var. Elbette ekran karizmanızın olması ve varlığınızı hissettirmeniz lazım -ki bu satın alınamaz ya da yaratılamaz. Ya vardır ya da yoktur. Tabii ekran karizması sizin iyi bir oyuncu olduğunuzu göstermez ama en azından buna sahip olmalısınız. Robert'ın rol aldığı her şeyi izledim ve onun iyi bir aktör olduğunu düşündüm ve onunla konuştuktan sonra sadece iyi bir aktör değil aynı zamanda çok akıllı biri olduğunu da farkettim. Komik ve çok sevimli biri. Onu filmimde oynaması için ikna etmeye çalıştığımda -ki o bu projeden biraz çekiniyordu, ne kadar iyi bir oyuncu olduğunun farkında olmadığını düşünmüştüm. Çekimler bitti ve artık kendisinin iyi bir oyuncu olduğunun farkına vardığını düşünüyorum. Çünkü gerçekten çok iyiydi.

Peki o sizin filmlerinizin hayranı mıydı?

Evet, filmlerime aşinaydı. Rob hakkında ilginç olan bir diğer şey de sinema terimleri, tarihi ve dünya sineması hakkında oldukça eğitimli. Sette Juliette Binoche'la birlikte sürekli Fransız filmleri hakkında konuşuyordu. Bu işleri gerçekten iyi biliyor. Ve tekrar söylemeliyim ki sevimli ve aklı başında biri. Onunla çalışmak hoş ve eğlenceliydi.

'Şafak Vakti'ni izlemeye gidecek misiniz?

Sanırım filmin DVDsi için bekleyeceğim.

Çığlık atan fanlarla birlikte izlemeyeceksiniz yani?

Şey, sıraya girecek havada hissetmiyorum kendimi desek. Ve eminim ki sıra oldukça uzun olacak. Ama onunla çalıştığım için Rob'un nasıl bir çıkardığını tahmin edebiliyorum. Şafak Vakti'ni şimdi görmeme gerek yok zaten Rob'u Cosmopolis için düşündüğüm zaman ilk iki filmi izlemiştim.

Gerçekten mi?

Ah evet, izledim. Remember Me ve Little Ashes'ı da izledim. Ki belki bilmediğiniz bir filmdir kendisi Salvador Dali'nin gençliğini İspanyol aksanı kullanarak canlandırıyordu. İlgi çekici, cesurca bir hareketti ve bu beni onun ilginç ve ciddi bir aktör olduğuna ikna etti.

İlk iki Alacakaranlık filmindeki performansınden etkilendiniz mi?

Onun ekrandaki varlığından etkilendim ve suskunluğundan ve daha bir çok şeyden. Ama diğer filmleri bana geniş bir yelpazesi olduğunu gösterdi. Onun sahip olduğu bu yelpaze tam da benim istediğim şeydi.  

RPLife | New York Magazine

Not: Alıntı yaparken sizin dediğiniz gibi "kopyala-yapıştır" yapmayıp düzgünce linkle birlikte kaynak veriniz lütfen.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder