27 Nisan 2012 Cuma

David Cronenberg Metro'ya Verdiği Röportajda Robert'tan Söz Ediyor


David Cronenberg: "Robert sizi çok şaşırtacak."

Cosmopolis 65. Cannes Film Festivali'nin en merakla beklenen filmlerinden biri. Filmin yönetmeni Cronenberg Metro France'e konuştu.

Don DeLillo'nun romanını uyarlamayı nasıl başardınız?

Senaryoyu altı günde yazdım. İlk üç günde diyalogları tamamen geçirdim ardından gelen üç günde ise sahne detaylarını yazdım.  Yani romandaki bütün diyalogları filmde bulabileceksiniz çünkü hepsi harika. Fakat içsel monologlar senaryoda yok onun yerine kitabın bende ortaya çıkardığı görsel fikirleri göreceksiniz. Film konusunda çok heyecanlıyım ama asıl en çok Robert Pattinson'ın performansı için heyecanlıyım.

Bazı hayranlarınızı oldukça şaşırtacak bir seçim...

Rob harika bir aktör ve herkesi şaşırtacağını düşünüyorum. Genç ve yakışıklı biri, Alacakaranlık sayesinde çok büyük başarı elde etti ve sırf bu yüzden pek çok insan onun kötü bir aktör olduğunu düşünüyor. Bunun farkındayım ama size garanti verebilirim ki o çok iyi ve işini ciddiye alan biri. İşte bu yüzden onunla tekrar çalışmak için sabırsızlanıyorum. Hatta Viggo Mortensen'le birlikte ikisini gelecek projelerimden birinde bir araya getirmek istediğimi ona da söyledim.

Bu ünlü oyuncular filmlerinizde yer almak için direk olarak size mi başvuruyorlar?

Çoğu zaman menajerleri aracılığıyla benim menajerime çalışmak istediklerini iletiyorlar (gülüyor). Ama bazen filmlerimden haberdar olup olmadıklarını bile bilmediğim oyunculara teklif götürüyorum. Rob'ın olayı da böyle oldu ama neyse ki o benim filmlerimden haberdar biri, hatta sinema bilgisi muazzam. Cosmopolis setinde Juliette Binoche'la Fransız kısa-gerilim filmleri hakkında uzun konuşmalar yaptığını hatırlıyorum. O tam bir sinefil.

Robert Pattinson'ı filme dahil etmeniz hazırda var olan seyirci kitlenizden çok farklı bir kitleye hitap etmeniz anlamına mı geliyor?

Onun Cosmopolis'teki rolünü açıkladığımızda pek çok internet sitesi filmden bahsetmeye başladı. Don DeLillo'nun romanını okuyup harika olduğunu söyleyen gençler gördüm. Ve umuyorum ki film onları memnun eder. Eğer bu kişiler sadece Alacakaranlık severlerse o zaman birazcık hayal kırıklığına uğrayabilirler ama yok gerçek Rob hayranıysalar Cosmopolis'i seveceklerdir. Bu durum tıpkı Viggo Mortensen'le ilk çalıştığım zamanki gibi.  "Yüzüklerin Efendisi"nde sağlam bir Aragorn hayranıysanız "Şiddetin Tarihçesi"ni görmek istemeyebilirsiniz. Fakat bir aktörü gerçekten seviyorsanız yer aldığı her farklı projeyi takip etmek istersiniz.

çeviri: elwiens


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder