20 Mart 2013 Çarşamba

Mission Blacklist'in Yönetmeni Jean-Stéphane Sauvaire Robert'tan ve Filmden Bahsediyor

Daha önce çevirme şansı bulamadığımız bu röportaj Ekim ayında yayınlanmıştı.



ÇN: Fransızca'dan İngilizce'ye yapılan çeviride eksiklikler olduğundan bazı cümlelerde kopukluklar olabilir. 
 
Robert Pattinson'la çalışıyorsunuz değil mi? Böyle yıldız biriyle çalışmak nasıl bir şey?

O bir yıldız ama aynı zamanda Robert Pattinson. Robert'ın ilgimi çekme nedenlerinden biri de bu, normal hayatında mükemmel bir kişiliği var böylesine ünlü olmasının sebebi de bu olsa gerek. Çok sıradışı olduğu için herkes ondan hoşlanıyor. Onunla gerçekten çalışmak istiyorum, son filmi Cosmopolis'i izledim ve bence orada mükemmel bir performans sergilemiş. Filmde inanılmaz görünüyor, gerçek hayatta karakterinden çok farklı olmasına rağmen fazlasıyla inandırıcı. O da Mission Blacklist'e canlandıracağı kişi de inanılmaz insanlar, sert bir asker, yani tanıdığımız Robert Pattinson'ın oynayabileceğini hayal edemeyeceğiniz biri. Gerçekten ilginç olacak çünkü onun ciddi bir yanı var ve bu karakteriyle örtüşüyor. İçinde iyi bir oyuncu barındırdığını düşünüyorum ve onunla çalışmak için heyecanlıyım. Filmi Irak'ta çekeceğiz, orada Robert'la birlikte yaşayıp filmin provalarını yapacağız. Bu film gerçek bir hikayeden uyarlandığı için olayın gerçek kahramanı Eric Maddox da bizlere katılacak. Irak'ın savaş dönemini anlatacağımız için çekimleri Irak'ta yapacağız, bu yüzden yerli halktan amatör oyuncularla profesyonel oyuncuları harmanlamak istiyorum, yani oldukça ilginç olacak. Her zamanki tarzımı tekrarlamak istiyorum; kurgu ve belgesel karışımı.

Yani hududa gideceksiniz? Hududa gitmekte bir sanınca görmüyor musunuz? Irak'ta film çekmek gibi mesela?

Bir filmi iyi bir film yapan alınan risklerdir diye düşünüyorum. Öncesinde her şeyi bilip hesaplarsanız sorun olmaz. İyi bir film nasıl yapılır kesin olarak bilemeyiz o yüzden risk almak önemlidir. Farklı film teknikleri denemek aynı tarz filmler yapmamak lazım. Bu belki cahilce bir yaklaşım olacaktır ama herkesin yaptığı tarza, aynı sürede, aynı bütçeyle ve aynı tarz setlerde film çekmek bana göre değil. Değişmemiz lazım, mesela 100 kişiyle yapabileceğin bir filmi 3 kişiyle yapabilmeyi denemeliyiz. Demek istediğim farklı şeyler hayal etmeliyiz, beni asıl heyecanlandıran çekim sırasında farklı açılardan hareket etmek ve değişik çekimler yapmaktır. Bu yüzden uzun yıllar boyunca yönetmen yardımcılığı yaptım. Mission Blacklist Fransız yapımı bir film ama farklı bir şeyler deneyip normal bir filmmiş gibi çekebiliriz. Henüz projenin başındayız ama Irak'ta çekmek benim için çok önemli çünkü Los Angeles'ta bir stüdyoda profesyonel oyuncularla çekilen bir filmle aynı olmayacak. Irak'ta çekersek orada olmanın ne anlama geldiğini, Iraklıların nasıl sıradışı, güçlü ve harika insanlar olduğunu ve onların kültürünü anlamamızı sağlayacak. Bu da bence sürecin bir parçası.

23:55

Farklı ülkeler bilmek, farklı şehirler görmek, farklı insanlarla tanışmak iyi bir şeydir. Mesela Pattinson'la yapacağım film için 5 haftamı Irak'ta geçirdim, Saddam Hüseyin'in sarayında yaşadım ve orayı gördüğümde "vayy" dedim. İşte bu yüzden film yapmayı seviyorum. Yönetmen olmasaydım ve bu film projesi üzerinde çalışmıyor olsaydım o zaman Saddam Hüseyin'in sarayında nasıl kalabilirdim? Belki bir daha oraya gidemeyeceğim ama Irak'ta olmak o bölgenin insanlarıyla tanışmak muhteşemdi.

Çeviri: elwiens
Video | RPLife

2 yorum:

  1. Admin the sun dior'la ilgili haber yapmiş.Sizce ne kadar dogru?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The Sun güvenilir bir kaynak değil o nedenle ne kadar doğru bilemiyoruz.

      Sil