12 Ağustos 2012 Pazar

'Cosmopolis' Resmi Basın Bülteni

Bir CRONENBERG filmi 

COSMOPOLIS 

Don DeLillo'nun çok satanlar listesinden uzun süre inmeyen “Cosmopolis” isimli romanınından uyarlanan, 2012 Cannes Film Festivalinde yarışma filmleri arasında yer aldı. Filmin başrollerinde Twilight serisi ile ünlenen Robert Pattinson’a Paul Giamatti, Juliette Binoche eşlik ediyor.

SİNOPSİS 
28 yaşındaki multimilyoner Eric Packer’ın hayatı, limuziniyle Manhattan'ın çılgın trafiğinde sıkışmasıyla can güvenliği ve mal varlığını tehdit eden bir olay serisiyle alt üst olur. Sınırların olmadığı şehir, Manhattan'da o sırada kaos yaşanır. Limuzininde mahsur kalan ve dışarıda olan biten olayları izleyen Erik Packer mahsur kaldığı aracından yaşanan olayları düzeltmeye ve işlerini yoluna koymaya çalışır.

DAVID CRONENBERG – YÖNETMEN/SENARİST 

Paul Branco ve oğlu bir gün bana Don DeLillo’nun romanı Cosmopolis’I film yapma teklifiyle geldi. Yazarın başka kitaplarını okumuştum ama Cosmopolis’I okumamuştım. Açıkcası bu durum benim için biraz alışılmışın dışında, ben gelende kendi projelerimi üretirim ama Paulo bir çok iyi film yaptığı ve DeLillo kitaplarını da sevdiğim için teklifi değerlendirdim ve kitabı okudum. İki gün sonra Paulo’yu arayıp, hazırım dedim.


Senoryoyu kitaptaki tüm diyalogları olduğu gibi bilgisayarıma geçirerek yazmaya başladım. Bu 3 günümü aldı. 3 gün kadarda diyolaglar arasındaki boşlukları doldurmakla uğraştım ve 6 günün sonunda bunları Paulo’ya yolladım.

Oldukça zeki diyologlar içeren DeLillo’nun diliyle yazılmış bir kitap ve filmed oldukça sadık bir uyarlama, 12 yıl once yazılan bir kitap halen güncel. DeLillo’nun yazdıkları geleceğe yönelik oldukça isabetli, kahince tahminler içeriyor.

Romanda Eric Packer limuziniyle Manhattan’ın 47. caddesini doğusundan batısına doğru ilerliyor. Filmde genellikle limuzinde geçiyor.

Robert’ı Little Ashes ve Remember Me filmlerinde izledim ve onun Eric Packer olabileceği yönünden ikna oldum. Twilight ile oldukça meşhur oldu tabi ama diğer filmlerde onun cesur ve yetenekli biri olduğunu görebiliyoruz. Robert’la uzun uzun konuştuk. Komik ve sevimli biri. Bu projeden korktuğu için onu ikna etmek için uğraştık. Rob, sinema terimleri, dünya sineması hakkında oldukça bilgili ve meraklı. Juliette Binoche ile yapılan çekimlerde sık sık Fransız sineması üzerine sohbet ettiler.

Eric Packer için ilk isim Collin Farrell’dı ve Packer’in eşi Elise içide Marion Cotillard. Colin film programlarının çakışması Marion’da hamileliği sebebiyle filmed yer almayınca yeniden isim aramaya başladık. Senaryoyu değiştirdim ve aslında kitaptaki gibi daha genç biri oldu Eric Packer.

Filmografi 

· Transfer (1966)
· From the Drain (1967)
· Stereo (1969)
· Crimes of the Future (1970)
· The Victim (1974)
· Shivers (1975)
· Rabid (Kuduz) (1977)
· Fast Company (1979)
· The Brood (1979)
· Scanners (1981)
· The Dead Zone (Kör Nokta) (1983)
· Videodrome (1983)
· The Fly (Sinek) (1986)
· Dead Ringers (Ölü İkizler) (1988)
· Naked Lunch (Çıplak Şölen) (1991)
· M.Butterfly (film) (1993)
· Crash (Çarpışma) (1996)
· eXistenZ (VaroluŞ) (1999)
· Spider (Örümcek) (2002)
· A History Of Violence (2005)
· Eastern Promises (2007)

ROBERT PATTINSON – ERIC PACKER

İnanılmaz bir senaryo, uzun gizemli bir şiir gibi. Nereye gideceğini anlamakta zorlandıkça bu filmde yer alma isteğim arttı. Film hiç bir türe uymuyor ve kendi türünü yaratıyor.Ama itiraf etmeliyim bu filmde yer almaktan çok korktum. Dünyanın en iyi yönetmenlerinden biriyle çalışacaktım ve yazdığı senaryodan keyif almış olmama rağmen pek de bir şey anlamamıştım ama David bana güvendi ve bu işi yapabileceğime ikna etti.

Cosmopolis bana yeni projelerin kapılarını açacak bir film ve bundan dolayı çok mutluyum.

İnsanlar beni neden beğeniyor anlamıyorum. Aslında vampir Edward’ı beğeniyorlar ve beni öyle görüyorlar. Karakterler bütünleşmek üzücü aslında...

Cosmopolis’in zengin genci Eric Packer’a da benzemiyorum. En başta ceket giyip kravat takmaktan hiç hoşlanmam. Sadece Eric’in saç traşını sevdim. Finanstan da pek anlamam.

Cosmopolis benim için bir çok şey ifade ediyor. Cronenberg, Paul Giammatti, Juliette Binoche, Mathieu Amalric, Cannes...

Filmografi 

· Little Ashes2008
· Twilight 2008
· New Moon 2009
· Remember Me 2010
· The Twilight Saga: Eclipse 2010
· Water for Elephants 2011
· The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1 2011
· Bel Ami 2012
· Cosmopolis 2012
· The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2 2012

ChantierFilms

7 yorum:

  1. Cosmopolis'in resmi sitesindeki Türkiye vizyon tarihi 17 Ağustos olarak verilmiş fakat 10 Ağustos'ta İstanbul ve Ankara'da vizyona girdi. Diğer illerde 17 Ağustos'ta mı girecek yoksa hiç vizyona girmeyecek mi? Bunun hakkında hiçbir bilgi yok mu? Koca Türkiye'de gire gire 2 şehirde mi vizyona girdi! İzmir'de oturuyorum ve bence İstanbul'dan ve Ankara'dan hiçbir farkı olmayan bir şehir. Neden sadece İstanbul ve Ankara?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vizyon tarihi 10 Ağustos fakat ilk etapta yalnızca 2 şehirde vizyona girdi. Filmin kopya sayısının (13 kopya) az olmasından ve ülke genelindeki sinemaların dijital olmayışından kaynaklanan bir durum bu. Zamanla belirli diğer şehirlerde de vizyona girecektir :)

      Sil
    2. Anladım. Teşekkürler :)

      Sil
  2. Galayı canlı izleyebilmemiz için link verecekler mi? Bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilik bir canlı yayın linki yok maalesef. Elimize bir link geçerse eğer Twitter sayfamızdan (http://twitter.com/pattinson_tr) duyuracağız.

      Sil
    2. Teşekkürler :)

      Sil