4 Temmuz 2012 Çarşamba

Robert'ın Cannes'dan Firenze Röportajı

Cannes'da, onunla tanıştığımız zaman, Robert Pattinson sakin bir şekilde Schweppes yudumlayıp sandviçini yiyor. Ve David Cronenberg'i kutsal bir adam, bir baba ya da rehberiymişçesine dinliyor. Cronenberg onun son filmi Cosmopolis'i yönetti.  Günümüzü konu eden bir kabus, Pattinson ise filmde tek tuşla milyon dolarlar kazanan ekonominin sihirbazlarından birini oynuyor. Sorunlar, kayıtsızlıklar, çökmekte olan dünyamızın işareti olan alevler içinde bir Manhattan, limuzinin içinde hapsolmuş genç bir adam. Kusursuz limuzini onun itibarını da gösteriyor. Alacakaranlık Serisi: Yeni Ay'dan sonra gelen ( o da Toskana'da çekilmişti) başarısı karşı konulmaz. Pattinson anında bir çok küçük kızın 'gençlik rüyası' haline geldi. Ve şimdi bu 26 yaşındaki genç adam çok çalışıp kendisinin tek filmle başarıya ulaşan bir vampir olmaktan çıkıp gerçek bir oyuncu olduğunu ispatlamalı.

"Twilight onun için bir hıçkırıktı." dedi Cronenberg, Cannes'da otelin terasında basınla karşılaştığında.
(*Çevirmen yorumu: Twilight hıçkırıksa, Cosmopolis su ya da kese kağıdı olmalı :D)
"Robert mükemmel bir oyuncu, o filmi yapmadan önce de zorlayıcı filmleri olan biri. İsteği dışında popüler oldu."

Twilight ayrıca Pattinson'a Toskana'i de keşfettirdi. Toskana'de en güzel yerler Montepulciano ve Val d'Orcia. Ve Montepulciano'da 2009 yılında Twilight serisinin ikinci filmi New Moon'u çekmişti. Doğruyu söylemek gerekirse, o sahneler kitapta, çok uzakta olmayan, Volterra'da geçiyordu. Ama yapım ekibi Montepulciano'da etkileyici bir set buldular - Mekan, "Dream of a midsummer night with Kevin Kline", Andrej Tarkovsky'nin "Nostalgia"sının bazı sahneleri ve Anthony Minghella'nın "İngiliz Hasta" gibi uluslararası filmlerin seti olarak kullanıldı.- Ve Montepulciano Kristen Stewart (filmde Bella'yı canlandırıyor) ile Robert Pattinson arasında (çekimlerin dışındaki) ilk öpücüğün de yeri oldu. Aşk hikayesi halen devam ediyor.

Cannes'da Pattinson Kristen Stewart'ın da Walter Salles'ın filmi On the Road için orada olduğu konusunu saptırıyor. Ve politik davranarak şunları söylüyor:
"Evet, filmi gördüm, tanıdığım birçok insan içinde olduğu için merak uyandırıcı..

Popüler olması ve Cosmopolis'te oynadığı rolü ona güven veriyor mu?

Rob: Hiç de bile! Bir film çekmeye başlamadan önce bile sürekli kalp krizi geçirecekmişim gibi hissediyordum. Ve ayrıca zaten ben kendine güvensizin tekiyim... Çekimlerden bir hafta önce David gelip de beni ziyaret edene kadar her şeyi berbat edeceğimden korkarak günlerce, otelde kalıp karakteri nasıl oynamam gerektiğini sordum kendime.

Peki Cronenberg sana ne dedi?

Rob: O basitçe: 'Endişelenme, hiçbir şey hakkında düşünme. Sadece öğrendiğin kelimeleri telaffuz eedersen her şey iyi olur.' dedi ve aslında, o haklıydı.

Filme başlamadan önce rolünün sorumluluğunu ne kadar hissediyordun?

Rob: Çok fazla, söylemem gereken kelimeleri gerçekten sevdim ve karakterin uyumunu hissettim. Bazen oyuncular olarak,  iyi olduğumuzu ve senaryoyu geliştirdiğimizi düşünürüz. Sanırım, böyle anlar bizim aptal olduğumuz anlardı. Senaryoda geliştirecek bir şey yoktur.

Cosmopolis mali durumları ele alıyor. Finans, cesur yatırımlar bildiğin şeyler midir?

Rob: Hayır, benim için finans bir anlam ifade etmiyor! (gülüyor) Hiçbir zaman hiçbir şey anlamamışımdır, ve hiçbir zamanda anlamayacağım.

Robert Pattinson olarak yaşamak ne kadar zor?

Rob: Ayrıcalıklı olduğumu biliyorum ama benim gibi biri için bile problemler olabiliyor. Örnek olarak, iş ile özel hayatı birleştirmek çok zor. Kolayca dışarı çıkıp kendim ve başkaları için problem yaratmadan eğlenemem. Ama buna aldırmıyorum, hiçbir zaman sosyal biri olmadım. Ve tüm bu mitoloji şeyi, uydurma olduğunu biliyorum, benim bir efsane olduğumu düşünen neredeyse herkes benimle iki saat geçirdikten sonra sıkılıyor!

Cronenberg dışında, o onun yanında kalmaktan sıkılmışa benzemiyor. İkisi arasında bir 'ilk görüşte aşk' var. David kendi için ideal yorumcusunu bulmuşa benziyor ve Robert için ise David onu bir nevi ergenlerin peçesinden çekip alan güç.

Ve onlar birlikte bir film daha yapacaklar:


Evet bir film daha yapacağız ama çekimlere ne zaman başlayacağımızı bilmiyorum." diyor Robert.

Ve toplantının sonunda, aşikar olarak, hayranlarına selam yollamasını istiyoruz. Toskana'de bir film çekip, orada yaşadığına göre hayranlarına bir selam söyleyebilir misin?

Rob: Evet, tabii ki. Ciao Firenze (Selam,  Floransa)! diyor, gülüyor.

Doğruyu söylemek gerekirse o, "ciau Firèunzi" dedi ama etkisi karşı konulamaz.

ÇEVİRİ: @feledene | Twilight-Turkiye
RPLife 

Düzenlemeler elwiens.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder