11 Haziran 2012 Pazartesi

Ciné Télé Revue Röportajı

by perfectpattinson
Filmde karakterin prostatı asimetrik diye muayene oluyor değil mi? Seninki de asimetrik mi?

Rob: *gülüyor* Henüz kontrol ettirmedim! Herkes bunun hakkında konuşuyor, insanların bir repliğe takılıp kalması çılgınca.

Bu rolü kabul etmendeki neden nedir?
 

Rob: Cronenberg beni aradığında Şafak Vakti çekimlerinin ortasındaydım. Çekimlerin bitimine yalnızca üç hafta kalmıştı. Eve döner dönmez senaryonun üzerine atladım ve bir gece de bir oturuşta okudum. Çok güçlü, bütünlüğü olan, biraz çatlak ama çok komik bir hikaye olduğunu fark ettim!

Film boyunca karakterin sürekli konuşuyor bu seni biraz korkutmadı mı?
 

Rob: Başarısızlık riski çok büyüktü. İlk başlarda David'e bu çekişme için hazır olmadığımı söyledim. Çok fazla baskı hissediyordum ama David senaryodan hiç bir şey anlamamış olduğumu bildiği halde bu işi yapabileceğime beni ikna etti. *gülüyor*

Anlamadığın şey neydi?
 

Rob: Cronenberg için her şeyin bir anlamı vardır. Benim hiç bir şeyi anlamamış olmam onu rahatsız etmedi. O daha çok benim performansım konusunda endişeliydi çünkü finans dünyası bana hiç bir şey ifade etmiyor. Bu dünya çarpıklaşmış saçma bir iktidar mücadelesinin üstü örtülmüş hali. Ama bu dünyanın sonu değil yeniden doğuşu çünkü bazen dünyanın bile temizlenmeye ve arınmaya ihtiyacı olur.

Karakterin kendinden kaçmaya çalışan biri. Ünlü biri olduktan sonra -peşinden ayrılmayan paparazzileri de hesaba katarsak- sen de böyle bir şey yapmayı düşündün mü?

Rob: Bunun hakkında düşünmemeye çalışıyorum, sadece işimi yapıyorum. Bütün bu olaylara karşı dikkarli olmaya çalışsam da hala garipsiyorum. Sanki uykunda konuşuyormuşsun hissi veriyor. Cosmopolis bana yeni projelerin kapısını açacak zorlayıcı bir film. Ve ben bundan çok memnunum. Kişisel hayatımla her ne kadar bazen klostrofobik hissetsem de filmdeki karaketrimle karşılaştırma yapmam.

Alacakaranlık serisinin bitmiş olması ve başka yönlere hareket edecek olmak seni rahatlatıyor mu?
 

Rob: Alacakaranlık'ı asla göz ardı etmeyeceğim. O benim güvenlikli işimdi ve hiç bir zaman bahaneler yaratmaya çalışmadım. Günümüzün en büyük avantajı yönetmenlerin farklı düşünmesi. Bir aktörün her zaman hayal ettiği şey de bu.


Pek çok insan senin Alacakaranlık'tan sayesinde entelektüel filmler yaptığını düşünüyor...
 

Rob: Ben Alacakaranlık'tan önce de bağımsız filmler yapmıştım. İnsanlar sadece bazı şeyleri işlerine gelince fark ediyorlar. Bu da izleyici kitlesine bağlı tabii ki. Ben Alacakaranlık'ta da "oyunculuk" sergilemiştim ve bu hayatımın en güzel dönemlerinden biriydi ama şimdi artık sayfayı çevirme zamanı.

Hala kazanova rolleri teklif ediliyor mu?
 

Rob: Kazanova birini oynamak aslında o kadar da kolay değil. Fazlasıyla kendine güvenli ya da insanların sizin hakkınızda düşündüklerine tamamen kayıtsız görünmeniz lazım. Bense bir aktör olarak dürüstlüğümü konuşturmaktan hoşlanıyorum.

Kız arkadaşın Kristen Stewart'ın rol aldığı 'Yolda' filmini izledin mi?

Rob: Evet. Onu o şekilde görmek biraz tuhaftı. Cannes gibi bir festivalde insanların seni alkışladığını görmek biraz çılgınca ve de garip. Bu tarz reaksiyonları bekliyor olabiliriz ama yine de bu durum bizi şaşırtmaya devam ediyor.

Profesyonel açıdan birbirinize rakip misiniz?

Rob: Hayır, asla. Son bir yıldır her ikimiz de sevdiğimiz işte gelişme şansı yakaladık. Özellikle de bu harika film projeleriyle. Kristen çok tutkulu biri. İyi senaryolar nasıl bulunur çok iyi biliyor, adeta iyi senaryonun kokusunu alıyor. Ona hayranım.

İnsanların seçimlerimizi anlamalarını ve bize saygı duymalarını istiyoruz. Cosmopolis'in Cannes'daki gösteriminde sinirlerim ayaktaydı. Önüme, arkama, etrafıma bakıp insanların tepkilerini anlamaya çalışıyordum. Fısıldaşmaları dinlemeye çalıştım. Tabii bu sırada filmin yarısını kaçırmış oldum. *gülüyor* Filmden sonra düzenlenen partide ise insanların yorumlarıyla birebir yüzleşme ihtimalinden çok korkmuştum.

Alacakaranlık'tan sonra tekrar bir filmde birlikte rol alabilir misiniz?

Rob: Evet, tabii ki. Beraber bir senaryo yazmaya çalışıyoruz. Hemen ortaya çıkacak bir şey değil ama üzerinde uzun süredir düşünüyoruz. Alacakaranlık'ın son iki filminin çekimleri çok uzun ve zorluydu. Karakterim değişmiyor, ölmüyor bu yüzden hikayeyi oldu yerde, zirvedeyken bıraktık.

Taramalar
imagebam.com imagebam.com 

ÇEVİRİ: elwiens | cenup (KstewartFans-TR)
RPLife | Twilight Belgium

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder