26 Haziran 2012 Salı

Robert Sonntagszeitung'a Cosmopolis, Twilight ve Kristen'dan Bahsetti


Bütün bu vampir işi şimdilerde geçiyor. Yılbaşı zamanlarında sanırım, son ve uzun zamandır tamamlanmış olan Twilight filmi vizyona girecek. Her nedense İngiliz Robert Pattinson, 26,  artık bir kan emiciyi oynamayacak. Don DeLillo'nun romanından uyarlanan ve usta yönetmen David Cronenberg tarafından yönetilen Cosmopolis'te kendini berbere gitmek için Manhattan trafiğinde sıkışırken bulur. Bununla birlikte Pattinson kesinlikle kendini büyüklerin arasında buldu. Ya da bulmadı mı? Röportaj için Cannes'daki Luxury Otele ağzında pembe bir lolipop ila geliyor.

Tadı güzel mi Bay Pattinson?
Oh bunu sevdim. Emdiğimde seni rahatsız ediyor mu?

Hayır. Bir Fransız dergisinde şöyle yazılmış: "Robert Pattinson bir yıldızdı, şimdi ise o bir oyuncu." Bunu sende aynı şekilde görüyor musun?
Bir düşüncenin böyle etkili yaratması çılgınca. Cosmpolis'in fragmanı çıktığı anda, şunu okumuştum: Şimdi, o gerçek bir oyuncu. Yalvarıyorum, o fragman 30 saniye sürüyor ve ben tek bir kelime bile etmiyorum. Bunu kim eleştirmek ister? Ama nasıl göründüğüne göre değişir.

Şimdiye kadar sen hep en büyük genç yıldız olmuştun, oyuncu değil.
Görünüşe bakılırsa öyle. Aslında kariyerim ilk olarak Twilight ile başladı, hayal edilebilecek en büyük şeyle. Eğer hiçbir şeyden sonra büyük bir atak yaparsan çoğunluk yanlış bir şey olduğunu düşünüyor. İlk başta işiniz için çalışmak zorunda kalıyorsunuz.

Twilight'ı özleyecek misin?
Oyunculuk yönünden, hayır. Canlandırdığım vampir bu kadar büyük bir aşamadan geçemez. Ölemez ya da kendine zarar veremez. Bunun için yeni fikirler geliştirmek oldukça zor. Ancak…

Ancak?
Bu filmlere her şeyi borçluyum. Twilight'tan önce, oyunculuğu bırakmak istemiştim. Kariyerim gerçekten tutmamıştı.

Bir yapım sırasında Royal Court Tiyatrosu'ndan kovulduğun doğru mu?
Evet, 'The Woman Before' sırasında. Aslında neden olduğunu hala bilmiyorum. Ama daha sonra bunun o kadar da kötü olmadığını fark ettim. Böylece insanlar beni fark etmiş oldu. "Ne asi," dediler anında.

Tom Riley senin rolünü devam ettirmişti o zaman..
Ki bu beni gerçekten rahatsız etmişti: Aynı zamanda, bir filmdeki ikinci rolde oyuncular arasında Juliette Binoche de vardı ve ben gerçekten girmek istiyordum. Ama Tom Riley o rolü de almıştı. Geçi o filmin adımın geçtiği bir eleştirisi vardı ve benim baya iyi olduğumu söylüyordu. Eleştirmen oyunun hikayesi yüzünden bizi karıştırmıştı.

Evet, Pattinson kendini beğenmişliği gerçekten iyi bir şekilde yapıyor, milyonlarca dolar kazanıyor ve her şeyi limuzininden idare edebiliyor. Aslında o sadece yeni bir saç kesimi istiyor, ama tam o günde sokaklar kapatılmış, hiçbir şey hareket etmiyor. Üstelik karısı ondan boşanmak istiyor, bir katil onu öldürmeye çabalıyor ve bir doktor genel kontrolü için ısrar ediyor (asimetrik prostat kontrolü için)

Prostatınız asimetrik mi, Bay Pattinson?
Hiç baktırmadım. Herkes filmi gördükten sonra soruyor. Belki de bir doktora gitmeliyim. Cosmopolis dünyadaki en uzun prostat kontrollerini başlatabilir. Bütün erkekler kuyruğa girer!

Cosmopolis'te her bir sahnede yer alıyorsun, sorumluluk alıyorsun. Bu seni dehşete düşürmüyor mu?
Hem de nasıl! Senaryoyu okudum, büyüleyici buldum ama ayrıca sinirlendim. Ama sonra David Cronenberg'ün telefonu Twilight çekimlerinin ortasında geldi. Aynı gün karar vermek zorunda kaldım. Sanırım onu bütün bir hafta boyunca beklettim. O benim havalı ve lütufkâr görünmeye çalıştığımı düşündü ama ben dehşete kapılıyordum!

Tam olarak neden korkuyordun?
Film karışık bir dünyada güvensizliği anlatıyor. Doğru ruh halini tutturmak benim için hiç kolay değildi.

Peki nasıl başardın?
Tamamen kendimi serbest bırakarak. Müzisyen olarak sahne aldığımda edindiğim tek tecrübe aslında. Ama işe yaradı: Ne zaman hiçbir şey düşünmezsem sahne tamamlanıyor. Ve düşündüğüm zaman, David Cronenberg bağırıyor: rol yapmayı bırak.

Dış dünyayı bir araba camının aracılığıyla gören bir adamı canlandırıyorsun. Paparazzi ve hayranlar ile olunca da böyle mi davranıyorsun?
Dışarıda olan biteni kontrol edemem. Baskı benden geliyor. Kendimi durmadan ispatlamak zorunda kaldığım bir izlenim veriyorum. Kendi kendimi tuzağa düşürmek istemiyorum.

Şimdilik, Robert Pattinson'un bunun için endişelenmesi gerekmiyor. Onun yeni bir projesinin duyurulmadığı bir hafta bile yok. Arasında Irak'ta çekilecek ve o garip yol filmi de var. Pattinson çok fazla proje için aranıyor. Özel hayatında ise sessiz olmayı seçiyor: iki yıldır Twilight'tan rol arkadaşı Kristen Stewart ile olan ilişkisinden beri.

Genç aşık olarak çok fazla film teklifi alıyorsundur?

Pek sayılmaz!

İnanması zor…
Belki de ajansım beni onlardan ayrı tuttuğu içindir. Ama bence o tür rollerde pek de iyi değilim. Sadece odaya girmek ve süper havalı görünmek zor.

Ama Cosmopolis'te sen biraz da süper havalısın.
Hayır. O adam çok fazla parası olduğu için havalı. Bu farklı bir şey.

Kız arkadaşın Kristen Stewart filmi izledi mi?

İlk gösterimde benim önümde oturuyordu. Devamlı olarak onun başının arkasına bakıyor ve düşünüyordum, kahretsin, bu onu sıkıyor mu? Kulağına bir şey fısıldamalı mıyım? Ama evet, o beğendi.

Onunla Twilight'tan sonra tekrar rol alır mısın?

Kesinlikle. İkimiz için bir senaryo yazıyorum.

Nedir?
Hiçbir şey diyemem, kitabın hakları daha çözülmüş değil. Ayrıca üzerinde ne kadar uğraşacağımı bilmiyorum. Çünkü bir şey belli ki: muhteşem olmalı. Onun dışında insanlar "Bu ikisi birlikte ne yapıyorlar?" diye sorarlar.


Düzenlemeler blogumuza aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder