20 Mayıs 2012 Pazar

David Cronenberg Telerama Dergisine 'Cosmopolis' Hakkında Konuştu

Cosmopolis'i Rob'ın hayranlarına nasıl sunmayı planlıyorsun?

Onlara hikayenin Wall Street'deki bir vampiri konu ettiğini söyleyebiliriz. Bazı aldatmalar olmasa bu söylediğim neredeyse doğru olur. Rob'ın film her sahnesinde yer aldığını, bazen çıplak olduğunu hatta Juliette Binoche ile bir seks sahnesi olduğunu belirtmeliyim. Bu hayranlarının Alacakaranlık gibi tutucu bir filmde görmedikleri bir şey. Cosmopolis'in çekimleri sırasında hayranları her yerdeydi; set çıkışında, sokakta, günün her saatinde hatta gece bile oradaydılar. Üzerinde 'Nancy Babich'* kod adında bir silah olan tişörtler bastırmışlardı. Bunu çok sevimli buldum. Tıpkı filmin haberleri çıktıktan sonra Rob'ın hayranları tarafından Cosmopolis için açılan internet sitelerini gördüğümde hissettiğim gibi.


David filmin başlarında görünen -19 yaşındaki bir iş adamı-karakterden bahsediyor. Bu karakter Eric'e kariyerinin sona erdiğini ve günümüz kapitalizmiyle baş edemeyeceğini söylüyor.


Peki sen ne yapardın? Kapitalizmle baş edebilir miydin?


Ben doğayı somut bir şekilde ortaya koyarım. Sinema soyut bir sanat değildir. Her şey karakterlerde vücut bulmuş olmalıdır. Rob'ın karakteri Eric Packer kapitalizmin onu nasıl yok ettiğini bize gösteriyor. Fakat günümüzde insanlar kapitalizmin kendi kendini yok edeceğine inanıyor. Ya içine doğru patlayacak ya da dışına. Benim filmim bunu anlatmıyor. Ben de Rob'a: "Sen kapitalizmin yok oluşunun simgesisin," diyemem. O da bu şekilde oynayamaz zaten. O bir karakteri canlandırmak zorunda. Sinema sizi son derece gerçekçi ve belirgin bir yol izlemeye zorluyor ve ben de bunu seviyorum. 


Çeviri: elwiens
RPLife

*'Nancy Babich' Çekçe bir kelime ve kitabın önemli bir anında kullanılıyor. Ciddi ipucu verdiğinden ve sizin için sürprizi bozmamak açısından anlamını açıklamıyoruz. Ama hayranların giydiği tişört bu;

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder