9 Mayıs 2012 Çarşamba

'Cosmopolis' İçin İlk Eleştiri Yazısı

Premiere Dergisi Cannes Özel sayısında yer alan film eleştrisinde Cosmopolis'e 4 üzerinden 3 yıldız verilmiş



New York tam bir savaş meydanı. Amerikan Başkanı şehirde ve göstericiler Manhattan'ı kaosa sürükleme tehdidinde bulunuyor. Bu yaşananların hiç biri 28 yaşındaki milyoner Eric Packer'ın umurunda değildir. Ne olursa olsun onun tek derdi şehrin yakasındaki berberine gitmektir. 

Yalan söylemeyeceğiz, David Cronenberg'in son filmlerini sevsek de Videodrome ve Crash'taki tarzını özlüyorduk. Şampanyalarınızı patlatabilirsiniz çünkü o Cosmopolis'le geri döndü. Her ne kadar bu defa başka birinin hikayesini uyarlamış olsa da Kanadalı yönetmen DeLillo'nun romanını kendine has tarzına uyduruyor. Finans sektöründeki genç bir kurdun yüksek teknolojiye sahip bir limuzinin içinde iş arkadaşlarına, doktorlara ve metreslerine hava atışının absürd ve sürükleyici hikayesi. Hedefine ulaştığında ise geride beynini kemiren bir soru işaretinden başka hiç bir şeyi kalmıyor (Japon para biriminin tehdidi altında olan mal varlığı, karısının zenginliği ve uzaklığı katlanılamaz hale gelir.) Her şeye sahip bir adam hala bir şeyleri arzulayabilir mi?

Cronenberg bütün takıntılarını bu filme aktarmış; Entellektüel ('farklı' bir gerçeklik arayışı) veya cinsel/fiziksel (yine herkesin hakkında çok konuşacağı bir sahne olan Packer'ın prostatının orantısız olduğunu öğrenmesi) kavramlar. Limuzinin arkasındaki tahtına kurulmuş olan Robert Pattinson derinliği ortaya çıkartıp, karakteri uçuruma yaklaştıkça film daha da büyüleyici oluyor. Karakterin dönüşü olmayan bir yola geldiğinde yüzüne yansıyan korku sadece kahramanın değil aynı zamanda oyuncunun da limitlerini zorlayışının ve daha önce görmediğimiz cesaretin izlerini taşıyor. Cehenneme yapılan heyecanlı ve yitik bir yolculukla Cosmopolis Robert Pattinson'ın limitlerini zorlamaya devam edeceğini kanıtlıyor.

Fransızca'dan çeviren: RPLife
Türkçe çeviri: elwiens

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder